"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Jakim Dapat Balik Pensijilan Halal

09 Julai 2009


Sudah Sekian lama Pensijilan Jakim telah dirampas oleh H.D.C. kononnya untuk memperkasa badan pensijilan halal itu.

Pada peringkat awal lagi pengambil-alihan ini dibantah banyak pihak termasuk kakitangan Jakim sendiri yang sedang bertugas dalam bidang tersebut sebelum diambil alih oleh H.D.C.

Semalam hamba dapat SMS dari kawan yang pernah bertugas dalam pensijilan halal ini katanya : "Alhamdulillah. Kini Pensijilan dan Penguatkuasaan halal telah dikembalikan semula kepada Jakim dari H.D.C. terima kasih atas doa anda". Gembira sungguh ayat saudara kita ni, memang ini pun keputusan yang ditunggu oleh warga Jakim yang pernah bertugas dengan pensijilan halal ini. Sekian lama mereka hidup diperbatasan, serba salah jadinya. Bila pihak Jabatan Perkhidmatan Awam pun tak dapat nak selesai masalah perjawatan mereka. JPA kata kes macam ni tak pernah berlaku dalam kerajaan, ini kes pertama kali.

Tapi yang peliknya, hamba cuba sahkan perkara ini melalui berita tempatan hanya ada dalam Utusan Online saja, bila klik yang kuarnya hanya :

TERKINI

Maaf, tiada bahan untuk kategori dan tarikh yang anda minta. (no story)


hanya ada tajuk jer.

Dah... hamba pun mula la nak buat tekaan sendiri bila ini berlaku.

Apa yang hamba faham, HDC ini dimiliki oleh Khairi Jamaluddin, beliau nampak ini merupakan peluang bisnes yang untung, tu yang dia nak sebat dari Jakim. Bila bapa mertuanya dah tak ada jawatan, dia pun hilang kuasa nak perlakukan jabatan kerajaan sesuka hati.

Pengajarannya : orang ini merupakan pelapis untuk jenerasi akan datang dalam kepimpinan Umno, kalau inilah orangnya, maka kita dan jenerasi kita akan menerima nasib yang sangat malang.

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP