"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Ada Baiknya Ku Li Dalam Umno

24 Julai 2009

Sejak kebelangan ini desas desus bertiup kencang mengatakan Ku Li akan menyertai Pakatan Rakyat. Hikayat ini bermula setelah Zahid mempelawa Ku Li mengikuti jejak langkahnya menyertai PKR.

Bagi hamba, ada baiknya Ku Li kekal bersama Umno, berjuang dalam Umno adalah lebih terbuka ruang untuknyanya, mungkin kerana Ku Li dihormati kerana orang lama dalam Umno dan telah berkecimpung dalam urusan-urusan penting negara suatu ketika dulu.

Dengan pengalaman inilah Ku Li masih dihargai dalam Umno bukan kerana kebaikan atau kebolehannya dalam mengurus, berpolitik menangani isu secara telus dan sederhana. Kalau Umno menghargai semua itu pasti dia akan diketengahkan dalam banyak hal yang berkaitan pentadbiran Umno peringkat pusat atau dalam kerajaan yang diterajui Umno sekarang.

Ku Li dalam Umno seolah mempunyai idea mereput justeru itulah dia dipandang sepi dalam Umno sendiri.

Senario inilah yang banyak membantu PR dalam banyak isu berkaitan rakyat, banyak kenyataan Ku Li menunjukkan sokongan kepada idea PR dalam usaha membela rakyat terbanyak.

Keadaan ini ada baiknya Ku Li masih bersama Umno walaupun dipinggiran majlis, suaranya akan didengar dengan suara Umno, pandangannya sebagai sebahagian Umno. Jadi setiap patah tuturnya akan diberi perhatian oleh Umno dan arus perdana sebab dia masih Umno. Kiranya dia dah masuk PR, satu perkataan pun tak laku dalam media arus perdana atas kapasiti dia bukan Umno dan dah tentu tidak dilayan sewajarnya malahan dia akan menerima pelbagai tomahan.

Pesanan untuk Ku Li, dalam usia yang ke penghujung ini ada baiknya dia melafazkan sesuatu yang memberi manfaat untuk rakyat, itu pun dapat pahala juga selain dok berzikir. Ajak Che Det skali buat benda-benda baik ni, kot nanti tak sempat bertaubat. Kalau nak mintak maaf kepada semua rakyat Malaysia mungkin korang malu dengan apa yang pernah dibuat dulu terhadap rakyat Malaysia dan apa dipunyai oleh rakyat.

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP