"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Jangan Sokong Najib: Beliau Tidak Ikhlas, Rosak Satu Malaysia

25 Mei 2009

Hasil mahsul yang lahir dari pemerintahan Umno-BN selama 50 tahun, kalau 50 tahun lagi apa gayanya?!! inikah yang kita mahukan dari usaha pemimpin kita. Hakikatnya inilah keluarkan produk kepimpinan Umno-BN.




Bila Najib keluar kenyataan ini di Pekan, Pahang jelas kepada kita Najib sebenarnya tidak ikhlas dengan orang melayu dan rakyat Malaysia. Beliau hanya mementingkan kedudukan dan undi semata-mata. Memiliki kerajaan adalah segala-galanya.

Petikan dari Berita Harian :
"Dalam pada itu, Najib berkata, ‘senjata’ paling kuat untuk memperkukuh dan menstabilkan kerajaan ialah dengan memenangi hati rakyat.Usaha memenangi hati rakyat itu, jelas beliau, telah diamalkan sejak negara diancam gerakan pengganas komunis pada era pascamerdeka dahulu.

‘‘Pada era demokrasi moden ini, ‘senjata’ itu terus digunakan dengan memenangi hati rakyat bagi memperkukuh dan menstabilkan kerajaan,” jelasnya."

Cuba sama-sama renung, usaha beliau untuk memenangi hati rakyat adalah semata-mata mengukuhkan kerajaan, sedang rakyat menderita ditindas oleh tokey-tokey. barang terus naik. Apakah kita sanggup gadaikan nasib kita kepada kerajaan sebegini??!!! korang pikirlah baik-baik apa akan jadi.

Kalau Dr. Mahadhir sudah nampak jasa-jasa yang dibuat sekarang ni, hasil corak pemerintahan beliaulah lahirnya generasi "mat rempit", "minah rempit", berkepit, tersepit di celah-celah batu, di sekolah dan dimana-mana sibuk memperkatakan masalah sosial remaja yang rata-rata berumur belasan tahun hingga 20-an. Bukankah ini zaman corak yang dilakarkan Dr. Mahadhir??!! korang pikir... pikirrr....

Datang pulak yang PM sekarang ni satu Malaysia entah apa kejadah, mana kita nak hala-tujukan masyarakat kita?? pemuda kita??

Memang Umno suka sangat dengan masalah sosial hari ini sebab dengan itulah mereka dapat eksplotasi pemuda-pemuda untuk terus menyokong mereka, buktinya lihat saja bila tiba pilihanraya kecil atau umum, pasti kita teruja dengan gelagat-gelagat yang ditunjukkan oleh pemuda pemudi Umno dengan gaya yang melampau.

Rosak, rosak, bukan setakat Najib dan Umno saja tetapi satu Malaysia rosak dikerjakannya.

Tak percaya! nanti korang tua dah tak larat, masa tu korang tengok apa perangai anak-anak muda terhadap ibu bapa, kalau dulu senakal-nakal budak pun masih lagi hormat orang tuanya.

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP