"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

ADA LAGI WABAK PALING BAHAYA DARI SELESEMA BABI

15 Mei 2009

Rakyat Malaysia perlu berhati-hati dengan pelbagai wabak dan pengakit yang melanda dunia tika ini yang membahayakan kesihatan dan nyawa. Bermula dari influenza A (H1N1) atau selesema babi sehinggalah wabak yang melanda Akademi Jabatan Pengangkutan Jalan, Tiang Dua, Melaka.

Perlu diketahui, wabak yang paling bahaya juga perlu ditangani iaitu wabak rasuah, rompak harta rakyat, rompak kerajaan rakyat, cabul kebebasan akhbar, mengucupkan peranan dan kepentingan bahasa sendiri. Wabak ini dibawa dan disuburkan oleh bangsa kita sendiri dengan tangan-tangan mereka. Rakyat seolah-olah dikaburkan pandangan, mereka melakukan ini semua atas dasar seni kraf yang kononnya tinggi nilai untuk bangsa dan warga.

Sudah berbulan wabak influenza A (H1N1) atau selesema babi ini melanda dunia, tetapi dengan kes pertama yang telah diisytiharkan hari ini oleh Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Mohd Ismail Merican : "Kementerian ingin memaklumkan mengenai satu kes yang dimasukkan ke Hospital Sungai Buloh dan telah disahkan positif influenza A (H1N1) melalui ujian makmal yang dilakukan pada 15 Mei 2009," Nampaknya tapisan keselamatan kesihatan kita terlalu longgar dan diambil mudah oleh pihak kerajaan sehingga wabak ini berjaya menyelinap masuk ke negara kita.

Kita semua faham, ini bukan suatu kerja mudah untuk membuat pemeriksaan rapi setiap individu yang keluar masuk negara kita. Tapi kenapa dalam kesihatan sahaja?!! andaikan ianya dapat menggugat politik parti UMNO-BN hamba ingat usah kata nak lepas masuk negara, niat pun tak boleh. Buktinya, kerajaan amat bersungguh-sungguh dalam membenteras apa sahaja yang membahayakan kepentingan politik mereka hingga mengorbankan prinsip dan rukun yang perlu dipatuhi dengan mengudakan medan yang dikuasainya.

Ingat lagi kita tetang KMM, yang asalnya dikenali "Kumpulan Mujahidin Malaysia" kemudian kerajaan menukarkannya kepada "Kumpulan Militan Malaysia". Hamba cukup ragu dengan isu ini, kalau pun benar, bagaimana orang luar kumpulan boleh suka-suka tukat nama kumpulan???! . Dan kita lihat bagaimana UMNO-BN membenterasnya!!! atau ingatkah kita tentang kumpulan al-Arqam? yang sebelum itu selesa dengan aktiviti mereka, bila kata nak campur urusan politik Malaysia pada masa itu diterajui DR. M, terus ada jalan untuk mengharamkannya, kenapa sebelumnya tidak?!

Sekarang ini pun berlaku pencabulan undang-undang, peruntukan undang-undang dipergunakan semahu-mahunya. Antaranya apa yang berlaku di Perak, sehingga wujud 2 MB dan 2 speaker dewan yang cukup memalukan rakyat Perak dan negara.

Inilah sikap dan sifat virus yang amat bahaya itu, lebih bahaya dari selesema babi kerana ianya mematikan jiwa, mengongkong kebebasan yang sepatutnya, menafikan demokrasi, membelakangkan undang-undang, memenjarakan minda.

Justeru itu, penawar paling mujarab untuk virus ini ialah "katakan tidak kepada UMNO-BN" untuk selamanya.

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP