"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Scorpene : Medan Baru

04 April 2010

Setelah sekian lama isu ini dipaparkan kepada rakyat selama itulah pihak terbabit berdiam diri seribu bahasa, mungkin mereka mencari alasan yang logik untuk menangkis isu ini.

Kali ini pentas Scorpene mendapat tempat untuk dibahaskan kedua-dua belah pihak. Inilah yang sepatutnya berlaku untuk menjelaskan kepada rakyat keadaan sebenar bukan mendiamkan diri sejuta bahasa dalam banyak isu-isu yang ditimbulkan terutama membabitkan pengurusan kewangan dalam keadaan ekonomi yang merudum sekarang, bidang keselamatan yang tidak terjamin dek kerana beberapa insiden yang berlaku serta isu-isu lain.

Scorpene berjumlah RM3.4 bilion pada 2002 yang dibina secara bersama oleh DCNS dari Perancis dan Navantia, syarikat pembuat kapal selam dari Sepanyol adalah terlalu mahal untuk kita miliki, bukan soal duit dalam pelaburan keselamatan tetapi soal harga yang tidak sepatutnya kiat setuju dalam kontrak ini, negara lain miliki jauh lebih rendah dari harga tersebut.

Kali ini Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menegaskan bahawa kerajaan tidak ada dan tidak pernah membayar sebarang bentuk komisyen untuk perolehan kapal selam negara.(Mstar)

Walaupun beliau membuat penafian, setakat ini tiada hujjah konkrit untuk kita terima secara rasional penafian ini.

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP