"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Pulau Pinang : BN Tersungkur, Umno Hancur

21 Disember 2009

Setelah DAP dapat menawan hati pengundi-pengundi cina, melayu dan India di Pulau Pinang sekali gus memberi cabaran yang hebat kepada Gerakan yang selama ini merasa kerusi yang mereka duduk seolah milik mereka turun-temurun dan tidak ada sesiapa yang boleh menggugatnya.

Hari ini kita menyaksikan BN tersungkur dengan keangkuhan itu, politik kepartian yang diamalkan dewasa ini sangat berbeza dengan era sebelum tahun 2000. Era melanium turut membawa perubahan dalam senario politik kepartian di Malaysia. Banyak jurang pemisah dapat dipecahkan walaupun ianya dipertahankan oleh BN dalam banyak hal sehingga PM Najib terpaksa menyorok realiti ini dengan slogan 1 Malaysia.

Umno pula ingin mengambil kesempatan atas kekalahan Gerakan di Pulau Pinang dengan berhasrat untuk mengambil alih teraju politik kepartian di Pulau Pinang.

Ini merupakan perang dalaman BN yang berlaku antara Umno dan Gerakan. Pelbagai tuduhan hanyalah untuk menghalalkan pengambil-alihan teraju sahaja.

Hamba yakin, perkara ini merupakan suatu perkara yang baik dalam perkembangan politik tanahair sekiranya Umno mengambil kembali Pulau Pinang daripada Gerakan dengan alasan Umno memenangi banyak kerusi berbanding Gerakan.

Mimpi Umno ini sebenar umpama mimpi disiang hari dan membawa Umno hancur khususnya di Pulau Pinang kerana, mana mungkin orang cina ingin mengundi dan tunduk kepada sebuah parti perkauman seperti Umno. Orang-orang cina sudah sedar bahawa mereka diperalatkan selama ini melalui MCA dan Gerakan.

Wahai Umno hamba sokong sangat engkau ambil Pulau Pinang yang engkau serahkan kepada MCA dan Gerakan hinggakan ramai penduduk melayu menjadi pelarian di bumi sendiri akibat dosa yang engkau kerjakan dahulu. Tidak mungkin tanah-tanah orang-orang melayu yang tergadai dapat ditebus kembali.

Tersungkurnya BN di Pulau Pinang bersama kehancuran berterusan Umno di atas muka bumi ini. Amin.

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP