"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Umno Ubah Akta Pengangkutan Jalan Bukan Kerana Rakyat

21 April 2010

Berita malam ini dengan gahnya konon Umno-BN adalah simpati dengan rakyat kebanyakkan justeru bersedia untuk menarik balik "Pindaan Akta Pengangkutan Jalan" yang telah dibentangkan dalam Parlimen.

Tindakkan ini hamba lihat tidak lebih dari permainan politik dengan mempergunakan undang-undang, bila nak buat dia buat je tanpa nak fikir masalah rakyat, bila nak hapus dia hapus je asalkan mereka rasa menguntungkan pihak dan politik mereka.

Hamba dok tilik dalam permainan undang-undang ini hanya sandiwara percaturan untuk meraih simpati terutama dalam perancangan kempen Umno-BN di Hulu Selangor ini.

Ini jelas kepada kita, akta ini ditarik balik bukan kajian mereka membebankan rakyat tetapi alasan mereka atas desakan dari kelab penyokong BN (BNBBC) mengenai perkara itu.

Harap pengundi-pengundi terutama Hulu Selangor mengajar Umno-BN dalam PRK Hulu Selangor dengan tidak memberi undu kepada mereka. Katakan dengan alasan rakyat bukan budak-budak untuk dikotak-katikkan dalam permainan politik atau hanya mendapat perhatian di musim pemilihan wakil rakyat sahaja.

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP