"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Bagus Benar Hari Mengundi Pada Cuti Umum

15 September 2009


Kalau kita amati pilihanraya kecil sebelum ini SPR menetapkan tarikh pada hari bekerja. Apa helah disebaliknya hanya Allah sahaja yang tahu.

Mungkin kerana PRK sebelum ini manampakkan impak kekalahan yang besar ke atas Umno-BN, tapi kali ini mereka berpandapat kawasan mereka dan impak kemenangan memihak kepada mereka.

Hamba sedikit gembira bila diumumkan hari mengundi pada hari cuti ni, perkara positif yang paling utama kita dapat lihat ialah statistik pengundi pos di kawasan Bagan Pinang adalah terlalu tinggi hingga mencecah lebih 4 ribu, mencecah suku dari pengundi keseluruhannya.

Dengan angka tesebut dan hari mengundi pada hari ahad, pihak Pas-PR perlu membuat kempen, kempem yang dimaksudkan ialah "Kempen Balik Mengundi" yang menampakkan satu-satunya jalan untuk mengelakkan eksploitasi pengundi pos.

Walaupun tidak mencapai sasaran 100% pengundi Bagan Pinang PRKN31 yang balik untuk membuang undi, tetapi sekurang-kurangnya mencapai 50% sudah dikira berjaya.

Mengikut statistik perkembangan majori yang diperolihi Umno dari tahun 2004-2008 adalah menunjukkan penurunan yang mendadak. Pada 2008 hanya kira-kira 2 ribu undi yang menjadi majoriti. Tidak mustahil angka ini akan menjadi majoriti kepada calon Pas nanti jika Pas-PR dapat menjalankan kempen tersebut dengan jayanya.

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP