"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Nilai Derma BN Terlalu Mewah

13 Ogos 2009

Wow!! kalau anak yatim datang nak mintak derma bagi RM10 tu pun cukup baik, mintak sponsor nak buat anjuran soaial dapat RM100 pun kira baik.

Ini tidak berlaku dalam BN, kalau takat RM10 atau not RM100 mana cukup, habis tidak mahu RM10j baru cukup-cukup tak ada lebih.

Perkara ini terbukti bila bila pendedahan telah dibuat oleh pegawai tinggi Kuala Dimensi Sdn Bhd (KDSB) yang mendakwa memberi derma RM10 juta kepada Presiden MCA yang juga Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Ong Tee Keat.

Hamba dok pikir, patut la BN ni banyak sangat duit dan gila kuasa, sebab dengan kuasa mereka jadi raja, raja duit.

Itu baru Ong sebat, yang lain-lain sebat mana ada pendedahan. Patut la bila tiba pilihanraya duit sampai berguni-guni keluar, siap hantar dengan helikopter lagi. Dalam kereta usah kata la... sampai ada menteri yang disahkan mengamalkan rasuah, bila disiasat, drebar dia kata memang dia ada bawa duit berguni-guni dalam kereta.

Itu baru soal duit, belum lagi disabitkan dengan penyalahgunaan harta awam yang dijadikan milik peribadi dan milik parti, barang dan harta orang dah jadi milik sendiri bila ada kuasa.

Kes ni sama la ngan Ong bila telah menggunakan jet peribadi milik syarikat tersebut sebanyak lima kali dan 'berhutang' kepada mereka sebanyak AS$40,000 bagi perkhidmatan tersebut.

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP