"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

BN Perak Dihantui Kerajaan PR

21 April 2009

Sudah lima buah negeri yang dulu di bawah kekuasaan UMNO yang telah diambil alih oleh kerajaan PR sama ada PAS, PKR atau DAP mengambil keputusan untuk melelong kenderaan tanpa sebab dan alasan yang munasabah.


Kali ini belum pun sampai setahun Perak yang diambil alih oleh UMNO sudah pun buang tabiat, kereta camry yang tak sampai setahun setengah dan tak ada apa-apa cacat cela pun nak dilelong.


Korang tahu kenapa?!


Sebab kerajaan Perak sekarang ni masih dibayangi dengan perbuatan mereka yang mereka rasa bersalah dan serba salah. Bila tengok jer kereta camry ingat PR, ingat rampas kuasa, mereka dihantui dengan perasaan mereka sendiri. Mungkin semua kereta tu ada kenangan bagi PR, setidak-tidaknya masih ada bau-bau kerajaan PR, AGS10 ada bau DS Nizar dan begitulah AFD11, AFD22, AFD33, AFD55, AFD66, AFD77, AFD88, AFD99, AFD333, AFD999, AFF33, AFF88, AFF99, AGS828 dan AEU606 ada bau exco-exco lain yang kurang enak untuk dihidu exco BN.

Sebab lain, mereka merasa malu nak pakai kereta camry, dulu merekalah yang menentang pembelian kereta tersebut, tapi sekarang mereka pula nak guna. Mana nak telak muka umpama meludah kelangit muka sendiri yang terpalit.


Lagi pun mana ada class naik camry, sekurang-kurangnya Mercedes macam Terengganu atau lebih class lagi macam Sarawak. Apa beza Terengganu ngan Perak, Terengganu lepas BN berjaya ambil alih dari PAS mereka boleh bermewah ngan merc. Perak lagi power bukan pilihanraya ambil alih ngan sentak gitu jer, patutnya kena pakai atas sikit dari merc., lepas ni nak beli merc. gak gamaknya, tapi cc kena besar sikit la.

Eksklusif: Kerajaan Negeri UMNO BN Perak Lelong Semula 16 Buah Kereta Rasmi Toyota Camry 2.4 !!

IPOH [9.40 pm] - Kerajaan Perak akan melelong 16 kereta Toyota Camry 2.4 yang sebelum ini digunakan sebagai kenderaan rasmi Exco pakatan pembangkang ketika menerajui pentadbiran kerajaan negeri. Menurut kenyataan tender terbuka yang dihantar ke bahagian iklan sebuah akhbar berbahasa Melayu di sini hari ini, lelongan kereta itu akan berlangsung di tempat letak kereta Bangunan Perak Darul Ridzuan di sini mulai 9.30 pagi hingga 4 petang pada 4 hingga 18 Mei ini. Kenyataan tender yang dikeluarkan pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perak itu menyatakan kenderaan berkenaan boleh dibeli secara pukal atau seunit dengan harga rizab RM148,000 sebuah.

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP