"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Waspada Setiap Pemandu Malaysia

04 April 2010

Satu jawapan yang paling tidak munasabah dari Hishammuddin ketika membidas pertanyaan Chua Tian Chang (PKR-Batu) dan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR-Permatang Pauh).

Ketika menggulung perbahasan usul Menjunjung Kasih Titah Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin bagi kementerian itu di Dewan Rakyat, Hishammuddin berkata fakta-fakta itu juga perlu didedahkan kepada rakyat untuk mengelakkan rakyat memandang serong terhadap tindakan yang dibuat oleh pihak polis dan agar rakyat tidak mudah terpedaya dengan dakwaan pembangkang itu.
"Contohnya kes yang disebutkan dalam dewan berhubungkait seorang wanita ditembak, kenapa tidak disebut oleh pembangkang mengapa wanita itu ditembak, kenapa tidak disebut bahawa wanita itu berada dalam kereta curi?
"Kenapa tidak disebut kereta itu dilaporkan hilang, dalam kereta itu polis jumpa parang, kapak, pisau, pemutar skru dan nombor plat kereta palsu dan tombol kunci yang telah diubah suai?" mstar.

Kalau ini jawapannya, maknanya kalau anda seorang pemandu kereta curi atau berada dalamnya, kalau dalam kereta anda ada kapak, kalau dalam kereta anda ada pisau, ada tombol pintu, dsb. yang biasa anda simpan dalam kereta  ANDA BOLEH DITEMBAK OLEH POLIS.

Semua pemandu 1Malaysia harap periksa kenderaan anda sebelum ditembak.

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP