"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Kos Sara Hidup Dijangka Naik

04 April 2010

Bila menteri dah kata sedang mengkaji pemberian subsidi kepada rakyat yang berjumlah RM73 bilion melalui pengwujudan Makmal Rasionalisasi Subsidi sah barang akan naik kot-kot mana pun. Cuma masa dan ketika saja nak berlaku.

Kalau ikut yang lepas-lepas inilah cara pihak berwajib nak naikkan kos sara hidup rakyat cuma ayat manis yang disusun agak berbeza tapi tujuan dan matlamat adalah sama, point yang sama biasa kita dengar ialah perkataan SUBSIDI.

"Kajian itu termasuklah apa juga berkaitan subsidi sama ada makanan, perkhidmatan, tol, tarif elektrik, pertanian, pelajaran dan sebagainya. Ia dibuat untuk melihat sama ada berlaku pertindihan, rasionalnya dan di mana yang perlu dibaiki, dikurangkan dan sebagainya," Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob (malaysiakini)

 Kalau BN menang PRU lepas ni sah makan melarat lagi la kita rakyat jawabnya.... biasa mereka hold dulu sebelum PRU. Tengok lepas PRU hari tu barang-barang terus naik dan 5 tahun lagi ngundi rakyat dah lupa BN=barang naik hahahah

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP