"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Khairi Merasa Tertekan Dengan Cara Kempen

21 April 2010

Nampaknya rentak kempen Hulu Selangor kali ini agak panas dalam isu yang melibatkan peribadi calon, juga tidak terkecuali mengheret sama individu lain.

Banyak kes peribadi diketengahkan oleh kedua-dua belah pihak yang bertanding. Kali ini nampaknya pemimpin-pemimpin Umno cukup tertekan dengan permainan isu ini, mereka tidak dapat menjelaskan kepada rakyat apa lagi untuk menafikan bahawa mereka tidak meneguk "air setan".

Dalam arahan terbaru dari Ketua Pemuda Umno "supaya membuang papan tanda, poster dan kain rentang yang menyentuh maruah mana-mana calon yang bertanding dalam pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor".

Arahan ini terpaksa dikeluarkan olehnya sebab antara yang terjejas teruk dengan isu arak ini adalah beliau sendiri selain PM, TPM serta pemimpin-pemimpin yang diagung-agungkan orang-orang Umno selama ini yang kononnya pemimpin mereka wara' dan tawaddhu'.

Dalam pada itu juga, Khairi menyalahkan pihak lain kerana memulakan isu ini dan beliau menegaskan ini bukan acara kempen Umno. Kalau kita lihat dalam setiap acara kempen yang menyentuh pasal peribadi ini dalam sesi kempen yang lepas pasti terbukti bahawa Umnolah yang suka bermain isu peribadi.

Hatta sekarang pun, untuk melemahkan mana-mana pati lawanya, Umno-BN akan menyerang peribadi pemimpinnya seperti Tok Guru Nik Aziz, Tok Guru Abd Hadi, Anwar, dsb.

So.... Umno nampak akan berundur dalam isu peribadi kali ini kerana menjerat leher mereka sendiri melalui Khairi.

Contoh serangan peribadi

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP