"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Bukti Umno Dambakan Kemewahan

09 April 2010

Ahmad Said, Terengganu merupakan penterjemah terbaik bagi Umno dan kehendaknya. Terbukti kerajaan yang diterajui Umno-BN tidak langsung melihat keperluan rakyat bahkan hanya memikirkan keuntungan bak swasta serta mahukan kemewahan.

Lepas ni jangan harap kalau dala poket ada RM300 nak pergi Pulau Redang lagi... baik bawak keluarga mandi sungai kelang jer...


T'ganu Henti Bina Hotel Taraf Rendah Di Pulau Redang 
 
KUALA TERENGGANU: Pulau Redang yang telah diiktiraf sebagai salah sebuah daripada 10 pulau terindah di dunia akan dijadikan sebagai destinasi pelancongan mewah yang hanya akan mengalu-alukan kedatangan pengunjung berkemampuan tinggi, kata Menteri Besar, Datuk Ahmad Said.
Beliau berkata, sehubungan itu kerajaan negeri hanya akan membenarkan pembinaan hotel yang bertaraf sekurang-kurangnya lima bintang di pulau berkenaan.

"Kerajaan negeri telah mengeluarkan arahan kepada Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) supaya tidak lagi melaksanakan pembangunan hotel bertaraf rendah.

"Langkah ini akan membantu untuk mengawal kedatangan pengunjung yang terlalu ramai sehingga menjejaskan alam sekitar di Pulau Redang," katanya kepada pemberita selepas persidangan Dewan Undangan Negeri Terengganu, yang berakhir hari ini.

Ahmad berkata, alam sekitar di pulau berkenaan kini semakin terjejas ekoran kedatangan pelancong yang ramai.

"Kita juga mahu hadkan kehadiran pelancong terutama pelancong tempatan ke situ. Kalau pelancong datang terlalu ramai, ia akan turut memusnahkan karang laut yang terdapat di sana," kata beliau. - BERNAMA

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP