"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

1Malaysia : Najib Syok Sendiri

22 April 2010

Sudah puas dia keliling dunia dengan bini yang tercinta, tergoda dan tersayang dari eropah ke asia untuk mengembalikan kepercayaan serta memulih pelaburan dalam FDI, kini beliau cuba bersuara dalam PRK Hulu Selangor.

Nampaknya nada beliau kali ini "syok sendiri" bila sanggup melebelkan 1Malaysia lebih popular dari Milo atau Kentucky Fried Chicken (KFC), nampak sangat kurang matang dalam perbandingan ini tambahan pula beliau sebagai PM Malaysia yang bercakap begitu.

Apakah Najib tahu bahawa mereka yang suka gagasan yang beliau cipta hanya didepannya saja, mereka suka sebab ada habuan. Percayakah Najib kalau hamba katakan gagasan 1Malaysia tidak disukai oleh sebahagian besar rakyat Malaysia kerana tiada hala tuju yang jelas.

Gagasan yang muncul bersama pemerintahan Najib tidak memberi apa-apa makna kepada rakyat, tidak banyak membantu rakyat dalam menaikan taraf sosio ekonomi, pendidikan, pekerjaan dan keperluan lain yang bersifat mendesak dalam kedupan rakyat.

Malahan gagasan yang diperkenalkan juga tidak banyak menyelesaikan masalah yang membelenggu rakyat serta seolah-olah tiada pembaharuan pun dalam pentadbiran dalam gagasan 1Malaysia ini.

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP