"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Siapa Benar : Zahrain - Guan Eng

13 Februari 2010

Zahrain
- "Cara bagaimana saya dipecat mengesahkan dakwaan saya bahawa beliau adalah seorang diktator," kata Zahrain.

Guan Eng 

- “PDC sendiri telah memaklumkan kepada saya tidak ada surat berkaitan perkara itu yang dikeluarkan sama ada oleh mereka atau IGP kepada Zahrain,” kata Guan Eng.

Nampaknya gaya Umno-BN makin terang kita nampak. Kali ini negeri Pakatan Rakyat Pulau Pinang jadi sasaran untuk mencipta tekanan serta menghilangkan kepecayaan rakyat pada pandangan mereka.

Umno-BN tidak akan menyerang sekali gus semua negeri PR dalam masa terdekat ini, kerana mereka percaya bahawa mereka sendiri pun tidak terlawan.

Antara strategi serangan negeri pakatan ni adalah untuk mengalihkan tumpuan rakrat dari dari isu kepada isu yang lain. Dari isu Perak dengan mahkamahnya kepada isu Pulau Pinang.

Mereka akan sedaya upaya untuk memporak-perandakan negeri-negeri PR, tetapi ianya memberikan keuntungan kepada PR dalam jangka masa panjang, kerana sebahagian besar petualang akan menjelma dan meninggalkan PR.

Perlu diingat, bahawa sisa-sisa mereka ini masih berbaki konon untuk memberi kata pemutus bila berlaku saat yang genting terutama bila berlakunya imbangan 50-50, di sinilah habuan mereka untuk diraih.

Hamba percaya, selepas ini PR akan lebih berhati-hati dalam memilih dan menyaring ahli yang akan mewakili PR dalam PRU akan datang.


0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP