"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Rasis : Patut Kemuka Pengadilan

06 Februari 2010

Kenyataan bekas pegawai khas Perdana Menteri, Datuk Nasir Safar cukup bahaya dalam negara kita. Walaupun permohonan maaf telah dikemukan, apakah api perkauman ini padam lenyap?!

Teranglah apa yang disuarakan oleh kebanyakkan penulis blog dan pengalisis politik bahawa Umnolah yang sebenarnya membawa api perkuaman, keagamaan dan bangsa untuk mencipta politik pecah dan perintah.

Apa yang tak kena ialah, kali ini api yang dimarakkan memakan diri dan peniup unggun api tidak pandai dan tidak cekap untuk memarakkannya. Padahnya pekung yang ditutup semakin terdedah.

Korang boleh bayangkan, kiranya pihak lain (selain umno-BN) yang buat kenyataan ini, kebarangkalian Kemuntinglah tempat yang sewajarnya, apakah pegawai khas ini kebal dari sebarang tindakkan yang wajar?!

Sepatutnya, kenyataan rasis yang sensitif ini dibawa kemuka pengadilan yang sewajarnya untuk ditauladani oleh semua selepas ini. Ini bukan pertama kali berlaku, ianya berlaku berkali-kali hingga mengguris banyak pihak seperti yang berlaku ketika kempen Permatang Pauh, hingga ke hari ini masih selamat dan selesa dari sebarang tindakkan yang wajar, bahkan dibela oleh Umno.

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP