"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Cepatnya Kes Rasis Melaka Selesai

20 Februari 2010

Polis telah melengkapkan siasatan berhubung aduan tehadap bekas pegawai khas Perdana Menteri, Datuk Nasir Safar, yang didakwa membuat kenyataan berbaur perkauman pada satu seminar di Ayer Keroh awal bulan ini.
 
Ketua Polis Melaka Datuk Mohd Rodwan Mohd Yusof berkata kertas siasatan itu telah diserahkan kepada pejabat Pendakwa Raya.

Bercakap kepada pemberita selepas pada majlis penutupan Kursus Asas Motosikal Berat di Ibu Pejabat Kontinjen Polis Melaka di sini hari ini, beliau berkata polis telah merakamkan percakapan Nasir selama dua jam di Putrajaya pada minggu lepas.
Siasatan kes mengikut Akta Hasutan 1948 dan polis telah mengambil keterangan 49 saksi termasuk peserta kursus dan enam wartawan tempatan.

Sebanyak 58 laporan polis telah dibuat di seluruh negara berhubung ucapan Nasir pada Seminar 1Malaysia di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka.

Beginilah istimewanya jika dalam kandang Umno-BN, yang salah pun boleh putar alam jadi tak salah cam kes kat Penang masa PRK Permatang Pauh, alasan banyak jasa kepada Umno.

Kes Melaka ni jangan susah hati mesti ikut kes Penang gak, dia pun banyak jasa ngan Umno dan negara, maklumlah sebagai s/u PM 1Malaysia. Kalau terbalik satu Malaysia pun kira tak apa sebab banyak jasa ngan Umno, apa kes cam ni??!!!

Kalau pihak pembangkang 1Malaysia  kalau tak mati jatuh bangunan pun berbulan berahun naik turun mahkamah, penuh dalam dada-dada akhbar, penuh telinga dok dengar dalam berita tv bla bla bla sedia maklum la....

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP