"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Bukti SPRM Takutkan Umno

26 Februari 2010

Anrata senjata yang digunakan oleh Umno-BN ialah blog, ini kerana selepas gelombang PRU lalu mereka sedar pengaruh blog ke atas pemikiran rakyat terlalu memberi kesan sehinggakan Umno-BN terpukul dengan keputusan pilihanraya tersebut.

Untuk mengatasi kekalahan tersebut serta menangkis serangan dari PR yang sememangnya tiada media yang berpengaruh seperti media arus perdana, Umno-BN mula merancang segerombolan blogger untuk merealisasikan impian politik ini.

Juteru itu, blog-blog Umno adalah bertaring, hinggakan badan awam merasa terancam dan tergugat setiap laporan yang dibuatnya seolah-olah ianya datang dari taraf menteri atau Perdana Menteri.... hamba pun hairan!!!

KUALA LUMPUR — Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah melengkapkan siasatan berhubung dakwaan rasuah membabitkan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Pengarah Bahagian Komunikasi Korporat SPRM, Datuk Ahmad Khusairi Yahya berkata SPRM Kelantan telah selesai menjalankan siasatan kes tersebut dan kertas siasatan telah diserahkan kepada pihak pendakwa raya untuk tindakan lanjut.

“SPRM Kelantan sudah selesai menjalankan siasatan kes rasuah membabitkan Menteri Besar Kelantan itu pada Januari lalu.

“Sekarang, kita kena tunggu dan terpulang kepada pendakwa raya sama ada mahu melakukan pendakwaan atau tidak,” katanya ketika ditemui di Ibu Pejabat SPRM di sini hari ini.
Terdahulu, Pergerakan Pemuda Umno Kelantan membuat laporan kepada SPRM di sini berhubung sebuah blog menyiarkan artikel “SPRM Kelantan Pro-PAS: Siasatan Kes Nik Aziz Terbengkalai”.

Sebelum ini sudah berkarung-karung blog-blog pro PR membuat dan memuatkan pelbagai artikel, tetapi tidak satu pun menjadi bahan kes bagi badan-badan awam dan tidak dipandang walaupun sebelah mata.

Adilkah percaturan politik sebegini untuk kita pamerkan kepada generasi kita atau anak-anak kita yang masih bertatih dalam menilai susana politik. Apa yang kita harapkan ialah politik seimbang dan besih bukan hanya meraih keuntungan undi untuk terus memerintah sedang kita rakyat jelata terbiar tanpa pembelaan sosial, ekonomi, keselamatan yang amat diperlukan.

Buktinya, sekarang tumpuan diberikan kepada Sarawak dan Sabah kerana UNDI kalau tak mampos mereka tak hiraukan.

Anda Merasa Apa Yang Anda Nilai

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP