"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Buang Bayi : Cegahan Lebih Baik Dari Rawat

18 Februari 2010

Sejak akhir-akhir ini media perdana kembali fokus tentang penbuangan bayi, mungkin dah lama isu ini tidak mendapat tempat di dada-dada akhbar walaupun kita tahu ianya tidak bermusin kerana pelakunya tetap melakukan perbuatan tersebut berterusan. Kebiasaannya, isu ini bertahan paling lama satu bulan lepas tu timbul isu lain, seolah-olah suatu "divert" tumpuan rakyat.
Gejala pembuangan bayi ini bukan baru berlaku di negara 1Malaysia kita ini, malahan di zaman 'Islam Had-hari' pun berlaku tetapi zaman had-hari tidak menonjol sangat sebab isu untuk singkirkan PakLah adalah lebih besar perlu difokos gamaknya.

Apa yang malang bagi kita rakyat 1Malaysia bila banyak pihak yang sepatutnya besuara untuk mencantas punca bayi dibuang bukannya lebih merawat apa yang berlaku. Hamba pun turut bersetuju untuk mengambil masalah daripada ibu mengandung kerana zina tetapi biarlah langkah pertama beres dulu.

Sepatutnya masalah ini dikenal pasti puncanya. Mereka berzina kerana terpengaruh dengan nafsu hasil kekurangan Iman. Mereka hanya ingin berseronok-seronok. Apa yang perlu, setiap ruang dan peluang yang menuju ke arah itu perlu ditutup. Setiap pergaulan mesti dibataskan di pihak perundangan, pihak perlaksanaan termasuk dari semua sudut.

Jika wanita Umno dan beberapa pihak lagi yang hamba yakin mempunyai pengaruh yang besar hanya ingin menyelesaikan masalah sahaja tanpa menyelesaikan punca sebenar, hamba yakin masalah ini tidak akan selesai malahan makin bertambah-tambah, ini kerana pelaku zina tidak akan terancam bahkan setiap hasil zina ada orang yang akan terus menatangnya dengan penuh kasih sayang.

Jika ini konsep agama yang dipraktikkan di 1malaysia, Nah! sekarang adalah masanya untuk kita menilai kembali ketelusan Umno-BN memimpin untuk membela agama dan bangsa kita. Kita tidak boleh lagi memberi kepercayaan kepada mereka keran sudah terbukti mereka gagal dalam tempoh lebih 50 tahun.

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP