"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

DPMMS dan Gapums Belum Mengerti Dasar dan Perjuangan Pakatan Rakyat

16 Januari 2010

Hasrat DPMMS dan Gapums untuk mengumpulkan semua pemimpin-pemimpin Melayu di meja bulat bagi membincangkan soal melayu dan kemelayuan umpama tidak faham dengan konsep perjuangan yang di tunjangi parti-parti dalam pakatan.

Sudah berkali-kali Pas menegaskan bahawa perjuangan Pas bukan berdasarkan etnik atau kaum yang membawa kepada jumud, bahkan Pas membawa dasar perjuangan yang lebih luas iaitu agama. semua bangsa boleh jadi Islam, semua keturunan boleh jadi Islam, semua bahasa boleh jadi Islam. Tetapi cina tak mungkin boleh jadi Melayu, India tidak boleh jadi melayu  dan sebaliknya.... melayu tak mungkin jadi bangsa india atau cina atau bangsa lain.... kalau kita berada ditempat mereka .... apakah kita mempunyai peluang yang sepatutnya kita berhak?!!!


Nak kata dangkal tak munasabah! Ini tidak lain tidak bukan hanyalah satu jebak untuk menjerat kemaraan Pakatan Rakyat di mata rakyat kebanyakkan, mereka sedar buat setakat ini tidak ada satu isu yang menyebelahi mereka dari isu agama, ekonomi, ketenteraan, rasuah, pengurusan dan sebagainya. Kali ini Bangsa + Ekonomi menjadi taruhan memperdagangkan populariti yang dimiliki PR. Nyata!! Umno mempunyai pelbagai strategi yang sedang berjalan dan akan berjalan, Pakatan Rakrat mesti berati-hati terutama kalangan pemimpin yang konon mahu tunjuk pandai dalam isu, cepat menjawab biarpun bagi pihak peribadi, ingat setiap isu yang dicipta dan ditiupkan tetap ada agenda, terutama bila mana-mana individu yang mahu tunjuk pandai akan terjebak.

Yang Dipertua DPMMS, Tan Sri Rozali Ismail berkata, selain itu, isu perpecahan yang semakin berlaku di kalangan orang Melayu juga akan dibincangkan terutama membabitkan kemelut dalam politik serta kedudukan ekonomi orang Melayu yang semakin lemah.

Kenapa melayu lemah hari ini sedangkan Umno yang menerajui BN sudah 50 tahun usianya belum dapat memulihkan melayu, kata perjuangkan melayu.... ini bermakna Umno gagal dalam perjuangan, gagal yang perlu berundur dan memberi peluang kepada Pas dan Pakatan Rakyat untuk memperjuangan hak rakyat Malaysia.

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP