"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Lebih Kuah Dari Sudu; Hero Dah Jadi Penjahat

23 Disember 2009

Mungkin itu satu ungkapan paling sesuai untuk Ibrahim Ali. Bila sudu terlalu kecil ingin juga mencedok kuah yang banyak, meleleh-leleh kuah atas baju atau pengalas, mahu juga dicedok oleh Ibrahim Ali.

Kini beliau semakin meracau-racau kemaruk talak untuk meruejuk kembali kepada pen"talak"nya (Umno), bukan kita tak tahu, semakin hari semakin dekat dengan Pilihanraya Umum. Jadi beliau mencari dahan untuk berpaut setelah terang-terang Pas Kelantan menolak beliau kerana tidak mengenang budi.

Kali ini racauannya sampai ketahap melalut, hinggakan pembangkang disangka pihak kerajaan dan pihak kerajaan disangka pembangkang.

Tengku Razaleigh yang dalam kerajaan tidak segan-segan dia menasihatkan supaya tidak membangkang pihak kerajaan Umno dan tidak bertindak seperti pemimpin pembangkang.

Barangkali Ibrahim Ali tidak sedar, bahawa dialah yang sebanarnya pembangkang yang tidak tahu keduduakan sebagai pembangkang hinggakan kerajaan Umno-BN memperlakukan sedemikian rupa kepada negeri beliau sendiri (Kelantan) pun masih memuji tindakan Umno-BN itu. Malah tidak segan silu langsung menyifatkan KULI sebagai pembangkang.

Inilah yang berlaku, orang jahat kata "hero itu jahat" dan menyifatkan dirinya yang jahat sebagai hero.

Dia ni dah pening gamaknya, dah meracau tahap melampau-lampau, ada lagi ke orang yang masih bersekongkol untul mengokong dan bekerjasama dengannya??!!! Terpulanglah kepada kalian.

"Saya ingin mencadangkan kepada Tengku Razaleigh dalam isu royalti minyak supaya bertemu dengan Perdana Menteri. Saya kira ini cara yang lebih baik," katanya.
 

"Saya berharap beliau bertindak sebagai seorang negarawan. Ini kerana kita semua tahu beliau adalah pemimpin berwibawa malah seangkatan bekas Perdana Menteri, Allahyarham Tun Abdul Razak. Janganlah bertindak seperti pemimpin pembangkang," jelasnya.

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP