"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Lembu-Lembu Di Selangor

06 September 2009

Selepas Pilihanraya Umum ke -12, kita semua menyaksiakan Selangor berubah arah. Pakatan Rakyat berjaya menawan hati pengundi-pengundi Selangor.

Semenjak dari itu, pelbagai kisah timbul. Paling tragis kisah lembu ni tak henti-henti, kesian kat lembu.

Kalau dulu heboh pasal lembu korban sampai SPRM (BPR) kalut ribut menyiasat MB Selangor bila Umno dakwa berlaku penyelewengan lembu-lembu korban. Isu ini pun masih dimainkan oleh lembu-lembu yang menyangka ianya modal untuk menjatuhkan Pakatan Rakyat terutama MB Selangor.

Kali ini MB Selangor tidak keseorangan dalam kes lembu, dua Khalid terlibat. Khalid MB Selangor dan Khalid Samad. Lembu-lembu di Selangor tidak segan silu melembukan diri mereka dengan mengheret kepala lembu tanda membantah pembinaan kuil Seksyen 23 Shah Alam dengan mengarak kepala lembu ke bangunan setiausaha kerajaan negeri (SUK) Selangor.

Tapi yang hairan kenapa lembu-lembu yang dok biasa tangkap pendemo tidak pula ambil anisiatif untuk menangkap lembu-lembu yang berkeliaran berdemo dengan mengheret kepala lembu. Bukankah ini memankan sentimen agama yang terlalu sensitif di negara kita?! mereka ini patut dikenakan ISA kerana sentimen ini, tapi kenapa lembu-lembu ni tidak pulak??!!

Pendedahan yang kita tahu, lembu-lembu yang berkeliaran ini rupanya ramai bukan lembu-lembu asal Shah Alam, ramai antara mereka memegang kandang-kandang kawasan lain antaranya dari Selayang dsb. nampaknya lembu-lembu ini terpilih, bebas kemana saja dia nak ragut, kandang mana dia nak masuk, nak ngaku kandang dia. Dia masuk kandang orang lain pastu dia berak dan terus tinggal.

Untuk lembu-lembu 1Malaysia, kalau nak tegakkan undang-undang biarlah secara keseluruhan, jangan biarkan lembu-lembu mengganas hingga habis semaian orang diragut oleh lembu-lembu yang tak tahu bahasa dan tak tahu malu.

Dulu dalam kes lembu SPRM jadi hero siasat sana siasat sini, PDRM pun sama. Kini PDRM cam tak kisah jer dengan sentimen ini dimainkan, mana ada tangkapan, SKMM pula kalut ribut ngan berita lembu.


Lepas ni video kat atas pun kena GAM lak kuahkuahkuah

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP