"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Benarkah Konflik Malaysia Vs Indonesia

11 September 2009

Sudah berkurun-kurun kita jiran tetangga hidup rukun damai seperti dua saudara yang saling memerlukan anrata satu sama lain dalam segala hal dan aspek kehidupan, sama ada ekonomi, politik, agama, sosial dsb.

Di sini juga, tak salah hamba suarakan pendapat hamba walaupun kemungkinan dangkal untuk diterima. Tapi sebagai salah seoarng yang berfikiran serta bebas menelah apa saja. Hamba baca konflik ini dari pelbagai sudut, antaranya sudut politik kepartian tanah air.

Tidak lain tidak bukan hamba nak kaitkan ia dengan Umno yang sekarang ini semakin terdesak yang mana terbukti dengan kukuh dengan kekalahan demi kekalahan dalam pilihanraya kecil yang berlaku.

Ringkasnya, perkara ini pernah berlaku ketika Umno di bawah Dr. M dulu, Malaysia dikaitkan dengan Singapura kalau kita semua masih ingat jet pejuang Singapura memasuki zon Johor dan perkara ini diekploitasi untuk membentuk kembali kepercayaan rakyat kepada Umno-BN serta menanam kembali dengan semaian itu bibit-bibit untuk mendekati BN.

Dalam isu konflik dengan Indonesia ini pun bukan mustahil kita buat telahan kiranya ada asas yang wajar, tapi ianya bukanlah fakta yang sohih hanya sekadar pandangan dan telahan semata.

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP