"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Lagi Sektor Awam Jadi Mangsa

19 Julai 2009

Belum pun sempat reda kes Sirul dan Azilah setelah disahkan bersalah oleh mahkamah membunuh altantuya. Mereka berdua adalah penjawat awam yang diperkuda oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. Mungkin mereka telah pun dijanjikan habuan tertentu jika berjaya melaksanakan misi tersebut, tapi apakan daya langit tak selalunya cerah. Mereka menjadi mangsa keadaan.

Kali ini SPRM yang beria-ria mengejar perasuah-perasuah dan penyalah-gunakuasa terutama bila melibatkan parti pembakang kerajaan 1 Malaysia, mereka seolah orang kebulur bertemu makanan. Apa saja yang boleh dimakan, mereka melahap semahu-mahunya. Tapi kini, bila berlaku kematian yang terang-terang kecuaian daripada pihak SPRM hingga menyebabkan Teoh Beng Hock terkorban SPRM mesti bertangunggjawab. Mereka tidak boleh melepaskan tanggungjawab ini begitu saja, atau cuba mengelakkan diri dari bertanggungjawab.

Nampaknya, pihak SPRM pula kali ini mencemar nama baik pasukannya selepas Azila dan Sirul. Cuma nasib mereka mungkin lebih baik sikit sebab disabitkan dengan individu.

Muhyidin pula seolah-olah terpukul dengan berita ini, beliaulah orang pertama yang bertanggungjawab dalam soal kematian Teoh Beng Hock. Beliaulah individu penggerak untuk menekan pihak PR agar tertekan dengan kes-kes rasuah dan salah guna kuasa. Sebab itu bila timbul kes ini, dia cepat-cepat "cover" dengan isu ISA, katanya nak mansuh, katanya nak pinda, katanya nak kemaskini. Mana satu yang dia nak buat ni...?? macam ni lah kalau dah "grabra".

Hamba dok tengok, bila kena tang Umno jer SPRM buat-buat tuli, pekak. Katanya tak cukup bukti, bukti kabur, tak lengkap..... kalau SPRM berani sangat pergi la tangkap Ali Rustam, Khairi dll yang memang terbukti rasuah, atau Umno sendiri yang terang-terang memperuntukkan duit masa PRU lepas melebihi jumlah yang dihadkan oleh SPR sampai kena saman kerana hutang tak bayar.

Wow! wow! apa nak jadi ngan 1 Malaysia ni....?!

1 Malaysia dah tahu perangai Umno ni

1 Malaysia dah sedar kekotoran Umno

1 Malaysia sudah muak dengan Umno

1 Malysia sudah berdia untuk menguburkan Umno, hanya tinggal mereka yang bengap jer tak dapat menerima hakikat nazaknya Umno.

1 Malaysia akan menyaksikan Pakatan Rakyat akan mengambil alih 1 Malaysia.

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP