"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Ibrahim Ali Bina Empayar

09 Jun 2009

Bila sedar yang dirinya tidak lagi mendapat tempat dikalangan pemimpin dan penyokong Pas Kelantan kini Ibrahim Ali cuba membina empayarnya sendiri. Beliau cuba membina bahteranya sendiri dengan Majlis Tindakan Rakyat Kelantan (MTRK) dan Perkasa.

Beliau sedar, kalau bukan sekarang masa membina empayar, PRU akan datang sudah tentu beliau akan tersungkur menyembah bumi.

Buat masa ini nak masuk Umno pun tak diterima, jadi terpaksalah menjadi nakhoda kerdil mengemudi bahtera yang kabur destinasinya.

Pernah beliau sifatkan bahawa tunjuk perasaan jalanan adalah bukan budaya kita, meraih politik murahan. Kali ini beliau terpaksa melakukan itu semua untuk terus menjadikan dirinya popular dikalangan rakyat Kelantan yang bakal memilihnya dalam PRU akan datang.

Inilah nasib yang rata-rata mengatakan beliau sebagai "katak", melompat terhantuk dahi, landing atas tahi.

Dalam keadaan begini pun beliau masih lagi ingin campuri urusan kepimpinan Pas di Kelantan, mungkin bagi beliau kepimpinan yang ada sekarang ini tidak lagi memberi sokongan dan peluang kali kedua untuk beliau dalam PRU akan datang.

Apa la nasib kau Brahim, lampat la sebolehnya.

Hamba selitkan berita beliau buat tunjuk perasaan murahan semata meraih politik murahan, kalau dia buat atau tak buat tunjuk perasaan pun tak ada apa-apa bagi Najib. Beliau hanya katak, digilis lori, mati katak jer.

KOTA BAHARU: Anggota Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali mengetuai kirakira 2,000 orang anggota Majlis Tindakan Rakyat Kelantan (MTRK) dan Pusat Khidmat dan Membela Rakyat mengadakan tunjuk perasaan bagi membantah uraura untuk membenarkan bekas Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya, Chin Peng kembali ke negara ini.

Demonstrasi secara aman itu bermula kirakira pukul 1 petang hari ini dengan turut mempamer kain rentang yang mengutuk keganasan Chin Peng.

"Saya menyokong keputusan kerajaan untuk tidak membenarkan Chin Peng pulang kerana beliau sudah dianggap sebagai pembunuh dan pengkhianat bangsa," kata Ibrahim yang juga presiden MTRK kepada pemberita kemudiannya.Beliau berkata isu tersebut sepatutnya tidak timbul.

Isu untuk membawa pulang Chin Peng dicetuskan semula oleh Pengerusi Gerakan Pulau Pinang, Datuk Dr Teng Hock Nan barubaru ini atas dasar kemanusiaan dan menganggap bekas pemimpin kanan parti komunis itu yang kini tinggal di Thailand tidak lagi mengancam keselamatan negara.BERNAMA

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP