"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Mahkamah Rayuan dan MB Perak

21 Mei 2009

Sejak tengahari ini tidak ada apa-apa keputusan yang boleh dibuat tanggapan, ramai antara kita yang ternanti-nanti keputusan yang bakal dibuat oleh Mahkamah Rayuan. Pelbagai persoalan dan harapan yang timbul.

Apapun keputusannya, kita disarankan mengambil sikap sederhana. Kita tidak mahu melihat adengan yang tidak diingini berlaku.

Harapan PR biarlah perjalanan ini adil dan tidak dipengaruhi mana-mana pihak, walaupun kita pernah dengar dengusan PM, DS Najib pada malam keputusan Mahkamah Tinggi dikeluarkan ketika majlis menyambut ulang tahun Umno yang hambar, beliau melibatkan kehambaran majlis tersebut dengan keputusan mahkamah dengan nada kesal. Tetapi kita tetap optimis untuk mahkamah berlaku adil tanpa dipengaruhi mana-mana pihak.

Berkenaan dengan permohonan DS Nizar untuk dibarisi 5 orang hakim bagi membuat keputusan juga ditolak pagi ini atas alasan permohonan lewat sampai. Dalam hal ini juga kita optimis dan mengharap ianya betul alasan yang jujur tanpa ada konspirasi untuk mempengaruhi mahkamah.

Kemungkinan harapan untuk PR memperolihi keputusan yang berpihak terlalu tipis kali ini, sebab itu DS Nizar membuat permohonan 5 orang panel hakim. Apa pun kita sama-sama tunggu keputusannya nanti. Tengahari ni kita makan dulu mana yang ada selera tu....

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP