"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

KEMENANGAN DS NIZAR TIDAK KONKRIT

12 Mei 2009

Keputusan yang diperolihi petang 11 Mei 2009 yang memihak kepada PR dan merupakan sesuatu yang luar jangka dengan keputusan Mahkamah Tinggi memutuskan bahawa DS Nizar sebagai MB Perak yang sah sangat mengembirakan penyokong dan pendokong Pakatan Rakyat.

Hamba rasa DS Najib tak terkejut dengan mengumuman ini, mungkin beliau dimaklumkan lebih awal tentang keputusan ini, sudah tentu pihak cerdik pandai UMNO-BN mempunyai kajian dan analisis, kalau tidak mana mungkin keputusan seumpama ini berlaku. Itu pertama.

Golongan cerdik pandai UMNO-BN yang telah membuat analisis dan strategi ini mungkin terlepas pandang dalam banyak perkara termasuklah perancangan DS Nizar dan PR setelah keputusan mahkamah diperolihi.

Telahan ini dikuatkan dengan pandangan yang mengutarakan kemenangan DS Nizar melalui mahkamah tidak bermakna dan tidak sampai kemana kerana Dewan Undangan Negeri Perak masih dikuasai oleh BN. Majoriti tetap menyebelahi BN dengan 31-28, mana mungkin PR dapat memerintah.

Apa yang menarik, dengan keputusan mahkamah ini DS Nizar tidak langsung bercadang untuk meneruskan pemerintahan tetapi memohon untuk pembubaran Dun untuk membolehkan kerajaan Perak dipilih semula oleh rakyat Perak.

Disamping itu juga, DS Nizar telah pun melakukan sesuatu yang amat penting dengan memecat penasihat undang-undang negeri yang terang-terang menyebelahi UMNO-BN sepanjang kemelut ini berlaku.

Hamba yakin satu persatu langkah yang penting dalam tempoh yang amat singkat ini akan dibuat oleh DS Nizar termasuklah memecat SUK dan mengawal dan memanipulasi jawatan-jawatan penting, kalau tidak!, walaupun pembubaran Dun berlaku, PR akan tetap melalui saat-saat yang genting dengan talam dua muka mereka-mereka ini.

Bagi bloggers upahan UMNO-BN harap bertenang dan bersabar, dengan kemelut ini korang semua dapat upah lumayan untuk ditelan anak bini dan keluarga hasil samun dan rompakan dari harta rakyat. Korang sedar tak perkara ni?! Atau memang nak butakan hati, pekakkan telinga semata-mata mengemis sedikit habuan dunia sedang hati anda dalam berantakan.



"Perlu diingat, dalam keadaan terdesak, walaupun berpaut di ranting yang rapuh seolah berpaut pada balak yang besar"

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP