"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Dato' Anifah Aman Berangan Jauh

17 Mei 2009

Dikesempatan bersama akhbar bersama Setiausaha Negara Amerika Syarikat, Hillary Clinton, di Washington, Amerika Syarikat semalam. Dato' Anifah Aman mengambil kesempatan untuk menyatakan hasratnya dan cita-citanya yang tinggi melangit.

Hamba nampak dalam situasi ini, Dato' Anifah Aman lebih memberitahu kepada UMNO akan angan-angannya itu dengan cara sindiran dan mempergunakan pihak lawan. DS Najib mesti faham bahasa ini, bahasa seolah ada yang tersirat untuk diberitahu kepada DS Najib yang mana Dato' Anifah Aman mengimpikan jawatan tersebut jika diberi kesempatan.

Secara tersurat, Dato' Anifah Aman menghentam DS Anwar Ibrahim sebagai Ketua Umum Keadilan, manakala yang tersirat beliau sedia dan akan mencabar bagi jawatan itu pada masa dan ketika akan datang, dengan berkedudukan sekarang sebagai Menteri Luar beliau sudah merasa besar dan kuat untuk mencabar dan terus berselera tinggi dan rakus.

Kalau kita faham, ianya petanda positif untuk Pakatan Rakyat, bukan setakat kita akan menyaksikan saman daripada Ketua Umum Keadilan atau permohonan maaf secara terbuka daripada Dato' Anifah Aman, bahkan kita (PR) akan menyaksikan satu lagi enau dalam semak UMNO yang cambah untuk melepaskan pucuknya dalam belukar yang tebal. Pasti berlaku persaingan dan tebas-menebas nanti. Ini bererti kudis yang sedia ada bertambah, kemelut dalaman yang kian membarah pun tidak boleh dirawat lagi, ditambah pula dengan kudis yang baru dan baru, itulah petanda kejatuhan UMNO-BN terutama dalam PRU akan datang.

Peguam bagi pihak DS Anwar sudah bersiap siaga untuk mengambil tindakkan terhadap Dato' Anifah Aman setelah diberi tempoh selama 24 jam, berita tentangnya pernah dibuat liputan melalui Mstar Online, Harakahdaily dsb.

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP