"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Demontrasi Halal UMNO

09 Februari 2009








KUALA LUMPUR, 13 Dis (Bernama) -- Pemuda Barisan Nasional (BN) dengan sokongan 53 badan bukan kerajaan (NGO) menubuhkan gerakan Bersatu Malaysia sebagai ruang untuk rakyat meluahkan perasaan mereka menolak demonstrasi jalanan.

"Pemuda BN menerima banyak e-mel, surat dan SMS daripada orang awam yang muak dengan tindakan beberapa pihak yang suka mengadakan demonstrasi jalanan," kata Setiausaha Pemuda Umno Datuk Abdul Rahman Dahlan pada sidang akhbar di sini hari ini.

Bernama - "Ini (demonstrasi jalanan) bukan budaya kita. Bagaimana anda hendak membentuk sebuah kerajaan dengan bertindak di jalan raya. Jika mereka (pembangkang) sendiri menggalakkan demonstrasi jalanan, macam mana pula mereka hendak mentadbir negeri.- DR M

===============================================================
08 Februari 2009 sedang hamba dok pusing Dataran pahlawan, Melaka hamba dengar sorakkan tapi tak jelas apa mereka laungkan, so hambapun pergi untuk pastikan apa yang berlaku, orang bergaduhkah, orang eksiden ke, rupa-rupa ada la dalam 50-60 orang dok laungkan perkataan (hamba rasa tak payah ditulis, tengok saja pada gambar tu).

Inikah yang dilaungkan UMNO/BN selama ini, mereka mengecam orang lain berdemontrasi dengan pelbagai perkataan dan cara, mereka melebel demontrasi jalanan tidak bertamadun, memalukan, tidak ikut peraturan, tidak ikut saluran, meraih politik murahan dsb tak larat nak taip semuanya yang pembaca sedia maklum. tapi apa yang berlaku di Melaka ini apa yang mereka nak kata...??!!!

Mereka juga mengatakan demontrasi dengan penyertaan kanak bawah umur adalah menjadi satu kesalahan.... dsb. tapi ini bukti yang jelas penyertaan remaja bawah umur yang membawa sepanduk dari sekolah convent (hamba sempat tanya)tapi tak secara detail.

Maaf gambar tak clear sangat sekadar tatapan sahabat maklumlah kamera PDA 1.3mp jer

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP