"Kami cuma menyediakan kata-kata, tapi PAS telah menyediakan orang-orangnya untuk berdemontrasi,"

Penasihat Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Datuk A Samad Said.

Lembu oh Lembu

22 Januari 2009

Lembu oh Lembu.... ko pun dah mati kena korban, mulianya mati ko. Tapi kita belum tentu boleh mati bekorban dalam agama, malahan yang mengorbankan agama terlalu banyak.


Hamba rasa Datuk Seri Khir ni sudah ketandusan idea yang besar untuk diwawarkan kepada umum bahawa kerajaan Selangor hari ini pun banyak melakukan kesalahan dan kelemahan. Bagi hamba kesalahan tetap kesalahan takkan boleh jadi betul. Tapi biarlah yang dicanang tu setanding dengan isu yang dibawa. Hamba ingat MB Selangor beri saham kepada kroni atau kerabat rupanya kes lembu korban jer......
Agak-agak kalau Kerajaan Selangor dedahkan kepincangan yang Datuk Seri Khir buat dulu camana??? siap ngan bukti dokumen, tak ker haru biru muka Datuk Seri Khir.
Ni sampai MB Selangor kena kosongkan jawatan kes lembu korban, apa kata Dato Khir syorkan pada kes yang lebih besar yangmana melibatkan kawan-kawan atau yang lebih tepat pemimpin-pemimpin BN, atau dia orang ni memang bersih suci dari kesalahan seumpama tu. Saya tak percaya langsung kalau kawan Datuk bersih lagi suci, buktinya mudah saja.... cuba kita lihat pemimpin-pemimpin BN yang nampak-nampak nak berpaling tadah atau yang telah mentalaqkan BN mereka sedia didakwa atas pelbagai kesalahan. Persoalannya, apakah semasa mereka sekongkol dengan BN kesalahan tu jadi halal. Kalau yang dua tiga kerat yang telah mentalaqkan BN punya besar, banyak dan bertindih-tindih kesalahan, apakah yang masih dalam lubuk BN sekarang semuanya bersih lagi suci ???!!!

Datuk tau ker yang terengganu dah beli Merc. jangan Datuk melatah banyak-banyak nanti bukan takat negeri Selangor yang memang dah melepas..... kerusi yang Datuk duduk sekarang ni pun mungkin akan terlepas nanti.

"Sengat lebah memang sakit... tapi madunya enak lagi berubat"

0 ulasan:

Siaran Langsung Parlimen

Galeri BlogGeRun

Akhbar Asing

Suara Politik

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP